söndag 16 november 2008

Thunderstorm

God morgon kära bloggläsare.
Här är det ny vecka och den kunde verkligen ha börjat bättre.
Tro det eller ej men det har faktiskt regnat här i natt. Så nu på morgonen vaknade jag inte till solens strålar som lyste genom fönstret utan till ett grått, blött och framför allt väldigt mörkt Dubai. Kändes som att jag var hemma ett tag innan jag riktigt vaknade till. Tyvärr så strejkar min kamera så ni kan inte se det hela men å andra sidan så är det ju inte mycket för er att se. Ni hemma vaknar ju oftast till ett mulet och regnigt Sverige så här års. Vad jag vet så är det förstås inte någon regnperiod i UAE just nu utan det har med gårdagens oväder att göra. Det hade igår på vissa platser även åskat, vilket det tydligen även finns risk för några dagar till. Inte är det så värst varmt här heller, idag är det bara runt 24 grader! Vädret har verkligen växlat snabbt från tryckande värme till en för Dubai ganska kall temperatur. Jag hoppas det snart blir varmt och skönt igen så att jag kan ladda inför kalla Sverige :)

Inga kommentarer: